THE RELATIONSHIP BETWEEN PHYSICAL EXERCISE AND MENTAL HEALTH IN STUDENTS

Autores

  • Pollyana Gomes Maeda Universidade Evangà©lica de Goiás – UniEVANGà‰LICA, Anápolis-GO, Brasil
  • Anna Luiza Ramos Vidal Silva Universidade Evangà©lica de Goiás – UniEVANGà‰LICA, Anápolis-GO, Brasil
  • Isadora Ferreira Rego Brandão Universidade Evangà©lica de Goiás - UniEVANGà‰LICA
  • Letà­cia Gregà³rio Braganà§a Machado Universidade Evangà©lica de Goiás – UniEVANGà‰LICA, Anápolis-GO, Brasil
  • Sara Fernandes Correia Universidade Evangà©lica de Goiás – UniEVANGà‰LICA, Anápolis-GO, Brasil

Palavras-chave:

mental health, physical exercise, students

Resumo

INTRODUCTION: MENTAL HEALTH REFERS TO A WELLBEING IN WHICH THE INDIVIDUAL DEVELOPS PERSONAL SKILLS, CAN COPE WITH THE STRESSES OF LIFE, WORKS PRODUCTIVELY AND IS ABLE TO CONTRIBUTE TO THE COMMUNITY, AND PHYSICAL EXERCISE IS A POSSIBLE ALLY TO MAINTAIN THIS STATE OF WELLBEING. OBJECTIVE: MINI INTEGRATIVE REVIEW THAT AIMED TO VERIFY THE EXISTENCE OF A RELATIONSHIP BETWEEN THE PRACTICE OF PHYSICAL EXERCISES AND THE MAINTENANCE OF MENTAL HEALTH IN STUDENTS. METHODS: FIVE ARTICLES FROM THE SCIENTIFIC ELECTRONIC LIBRARY ONLINE (SCIELO) AND GOOGLE ACADEMIC DATABASES WERE USED, FOUND THROUGH THE DESCRIPTORS "MENTAL HEALTH", "PHYSICAL EXERCISE" AND "STUDENTS". RESULTS: IT WAS VERIFIED, THROUGH THE FIVE ARTICLES, THAT PHYSICAL EXERCISE IS REALLY ESSENTIAL TO MAINTAIN MENTAL HEALTH AND AVOID THE ONSET OF MENTAL ILLNESS AND OTHER PSYCHOLOGICAL PATHOLOGIES IN COLLEGE STUDENTS. THUS, IT WAS OBSERVED THAT SEVERAL MODALITIES OF PHYSICAL EXERCISE REDUCE STRESS, RELIEVE DAILY PRESSURE, IMPROVE SLEEP, MEMORY SKILLS, THINKING AND PERCEPTION, AND IMPROVE THE PHYSICAL FUNCTION OF THESE YOUNG PEOPLE. SO, IT WAS POSSIBLE TO VERIFY THAT ALL AUTHORS EVIDENCED THAT THERE IS A RELATIONSHIP BETWEEN THE PRACTICE OF PHYSICAL EXERCISES AND THE MAINTENANCE OF MENTAL HEALTH IN STUDENTS. CONCLUSION: IT IS CONCLUDED THAT THE PRACTICE OF THESE EXERCISES SHOULD BE CONSIDERED, SINCE THERE ARE SIGNIFICANT RESULTS IN THE PERFORMANCE AND MENTAL HEALTH OF COLLEGE STUDENTS; HOWEVER, THE USE OF MEDICATION, IF NECESSARY, SHOULD NOT BE RULED OUT IN ORDER TO ENHANCE THESE RESULTS.

Referências

ADEWUYA, A., et al. Depressão entre estudantes universitários nigerianos. Correlação entre prevalência e sociodemografia. Soc Psychiatry psychiatr Epidemiol, v. 41, p. 674-678, 2006.

BRASIL. Ministério da Saúde. Saúde mental: o que é, doenças, tratamentos e direitos. Portal do Governo Brasileiro. Brasília. Disponível em: http://saude.gov.br/saude-de-a-z/saude-mental . Acesso em 19 de out. de 2022.

DU, X; LIU, Z. Influência da educação física na saúde mental de estudantes universitários. Revista Brasileira de Medicina do Esporte, v. 28, n. 4, 2022.

GAIA, J; FERREIRA, R; PIRES, D. Efeitos da atividade física sobre os estados de humor de jovens estudantes. Journal of Physical Education, v. 32, 2021.

HE, X. Atividade física no tratamento da depressão em estudantes universitários. Revista Brasileira de Medicina do Esporte, v. 28, n. 1, 2022.

HUANG, K; LIANG, N. Formas efetivas de exercício físico para promover saúde dos estudantes universitários. Revista Brasileira de Medicina do Esporte, v. 28, n. 5, 2022.

MENDES, T., et al. Atividade física e sintomas de ansiedade e depressão entre estudantes de medicina durante a pandemia. Revista Brasileira de Medicina do Esporte, vol. 27, n. 6, 2021.

SAÚDE mental- SUS: O que é? PenseSUS, 2014. Disponível em https://pensesus.fiocruz.br/saude-mental. Acesso em: 19 de out. de 2022.

WROBLEVSKI, B., et al. Relação entre insatisfação corporal e saúde mental dos adolescentes brasileiros: um estudo com representatividade nacional. Ciência & Saúde Coletiva, v. 27, n. 8, 2022.

ZHU, E; SUN J; DU, T. The relationship between low-intensity exercise and psychological distress among college students. Revista da Associação Médica Brasileira, v. 66, n. 6, 2020.

Downloads

Publicado

2022-11-30