CIRCUS ACTIVITIES IN SCHOOL PHYSICAL EDUCATION CLASSES

Autores

  • Maisa Bruna de Morais Teixeira do Nascimento Universidade Evangélica de Goiás - UniEVANGÉLICA
  • Deisy Aparecida de Almeida Pires Universidade Evangélica de Goiás - UniEVANGÉLICA
  • Camilly Enes Ferreira Universidade Evangélica de Goiás - UniEVANGÉLICA
  • Jamilly Moratelly Fontes Costa Universidade Evangélica de Goiás - UniEVANGÉLICA
  • Jullya Félix Fraga Ferreira Universidade Evangélica de Goiás - UniEVANGÉLICA
  • Maria Eduarda Ribeiro dos Santos Universidade Evangélica de Goiás - UniEVANGÉLICA

Palavras-chave:

circus activities, school physical education, body practices

Resumo

Circus activities are physical practices that involve elements such as juggling, balance, acrobatics, clowning, and magic. The main objective of the study is to analyze the goals of Circus Activities in the educational and professional spheres. It is a review study of research with a qualitative approach, characterized, in terms of objectives, as a bibliographic research of the exploratory descriptive type. A total of 5,963 articles were located. After analyzing the titles and abstracts of the articles, 5,933 were excluded for not being related to the descriptors and for being outside the predetermined year range. However, 30 publications were selected, of which 10 articles were not related to the topic and 16 were duplicates. Thus, 04 articles were used for analysis. Through the studies found, the research problem was addressed, as observed in the studies used. the inclusion of circus activities in the school environment is still not routine, due to the fact that professionals do not have mastery of the content and are always in their comfort zone applying the more well-known sports. 

Referências

DUPRAT, Rodrigo Mallet. Atividades circenses: possibilidades e perspectivas para a educação física escolar / Rodrigo Mallet Duprat. - Campinas, SP: [s.n], 2007.

SOARES, Carmem Lúcia. Imagens da educação no corpo: estudo a partir da ginástica francesa no Século XIX. Campinas: Autores Associados, 1998.

CARAMÊS, A. S.; SILVA, D. O. Atividades circenses como possibilidade para a Educação Física: Um relato de experiência. In: EFDeportes.com, Revista Digital. Buenos Aires, Año 16, Nº 161, Octubre de 2011.

COSTA, Allan Sabatine da Silva Costa. Atividades Circenses como Ferramenta Educacional para as Aulas de Educação Física Escolar: Percepção dos Professores. Revista Científica Multidisciplinar Núcleo do Conhecimento. Edição 04. Ano 02, Vol. 01. pp 697-713, Julho de 2017.

FRANCO, G. Atividades circenses e aulas de educação física: uma proposta de sistematização para o ensino. Monografia, curso de Pós-Graduação em Educação Física na Educação Básica. Universidade Estadual de Londrina, 2011.

Downloads

Publicado

2023-10-30

Como Citar

Nascimento, M. B. de M. T. do, Pires , D. A. de A., Ferreira, C. E., Costa, J. M. F., Ferreira, J. F. F., & Santos, M. E. R. dos. (2023). CIRCUS ACTIVITIES IN SCHOOL PHYSICAL EDUCATION CLASSES. CIPEEX, 4(2). Recuperado de https://anais.unievangelica.edu.br/index.php/CIPEEX/article/view/10252

Edição

Seção

ANAIS DO CIPEEX