ENVIRONMENTAL EDUCATION AND CONSERVATION UNITS: A NECESSARY PARTNERSHIP
Palavras-chave:
Environmental education, Conservation Units, Biodiversity protectionResumo
The environmental crisis and social reproduction models do not prioritize the protection of biodiversity, causing a large portion of natural resources to reach a state of exhaustion. One of the alternatives to minimize the crisis is the creation of Conservation Units, which in turn are suitable places for the development of environmental education activities, a partnership that represents a two-way street that can benefit both parties.
Referências
BRASIL. Lei nº 9.985, de 18 de julho de 2000. Institui o Sistema Nacional de Unidades de Conservação da Natureza - SNUC, e dá outras providências. DF, 2000. DisponÃvel em: http://www.planalto.gov.br/ccivil_03/leis/L9985.htm. Acesso em: 04 out. 2022.
CERVANTES, A. L. A., BERGAMASCO, A., CARDOSO, C. J., AOKY, H., MOTA, I. S., ADAMENAS, J., FONTES, M. A., ROBIM, M. J., TABANEZ, M. F., HERCULIANI, S. Diretrizes Para os Programas de Uso Público do Instituto Florestal do Estado de São Paulo – SMA. In: Anais – 2° Congresso Nacional sobre Essências Nativas. Revista do Instituto Florestal. São Paulo. v. 4. 1992. p. 1076-1080.
PASSOS, L. A. & SATO, M. Educação ambiental: o currÃculo nas sendas da fenomenologÃa de Merleau-pontyana. In: SAUVÉ, L.; ORELLANA, I. & SATO, M. (Org.) Sujets choisis en éducation relative à l'environnement – D’une Amérique à l’autre. Montréal: ERE-UQAM, 2002, Tome I: p. 129-135.
QUINTAS, J. S. A educação no processo de gestão ambiental pública: a construção do ato pedagógico. In: LOUREIRO, C.F.B; LAYRARGUES, P. P; CASTRO, R. S. (orgs). Repensar a Educação Ambiental: Um olhar crÃtico. São Paulo: Cortez, 2009. p. 33-80.